24 Ocak 2014 Cuma

ALLAH EN ÇOK NEYE KIZAR?

Allah Rasulü (@), "Allah (cc), kadınların ve çocukların hak­larının ihmalinden ötürü gazaplandığı kadar hiçbir şeyden gazaplanmamıştır; yani gay­reti ilahi'ye en çok dokunan, kadınlarla çocukların durumu­dur." buyurmaktadır.
Kadın vazifesini yapmadığı, kendini vazifesinin dışında deği­şik fantezilere saldığı, çocukların ihmal edilip gençlerin baştan çı­karıldığı; şehvetin çok arzu edilen bir husus olduğu zaman gayretullahın harekete geçmesinden endi­şe duyulmalıdır. Kendi iradeleriy­le kendilerini günahlara salmış, perişan, derbeder bir nesil, Al­lah'ın (cc) gazabına maruz bir ne­sildir. Öyleyse her aile reisine dü­şen ilk vazife, evvela seçeceği ha­yat arkadaşını sâlih, Müslüman kendini ibadete vermiş, Allah'tan korkan, ve her dâim doğru olan kadınlardan (Nisa, Ahzab ve Tahrim surelerinde anlatılan kadın­lardan) seçmek olmalıdır.
İşte böyle dinine bağlı, hayat­ta kendisiyle her şeyi dertleşebileceği, paylaşabileceği ikinci bir cins, dünyevî-uhrevî duygularını şerh ettiği zaman anlayabilecek kafa ve kalbe sahip bir eşinin olması çok önemlidir.
Mesela, o evde büyüyecek çocuklar, böyle bir annenin ne­zareti altında yetişmeleri gibi bir avantaja sahiptirler. Dolayı­sıyla erkek kendi vazifesini ka­dın da kendi görevini yapmalı, eşlerden her birisi karşısındaki­nin haklarına saygı göstermeli ve Allah'ı gazaplandıracak bir harekette bulunmamalıdırlar.

Kudsî bir hadiste Cenab-ı Hak Şöyle buyurmaktadır: "Ben il­mi açlığın içine koydum in­sanlar onu toklukta arıyorlar, ben izzeti ve şerefi itaatin ve kulluğun içine koydum, insanlar onu idarecilerin kapısında, makamda ve şöhrette arıyor­lar. Ben zenginliği kanaatin içine koydum insanlar onu malda ve mülkte arıyorlar. Ben rahatı, zevki, lezzeti cen­netin içine koydum insanlar onu dünyada arıyorlar.”
Zafer Dergisi

0 yorum:

Yorum Gönder

PaidVerts
my space statistics