4 Haziran 2011 Cumartesi

MARDİN KASİMİYE MEDRESESİ


Bugün akşamüstü Semekant Tv de bir programa denk geldim. Ölesine gezerken pek tv izlemem aslında ama işte vesile olacak ya. Camide Hayat idi sanırım programın adı ve Mardin Camilerini tanıtıyordu ve bu camilerin özelliği Medreseler olması imiş. Bu camileride de lise çağlarında rehberler tanıtıyormuş. Kasımiye Medresesini tanıtan çocuğun söyledikleri hoşuma gitti ve paylaşmak istedim. Ama ona uygun resim bulamadım. Mihrapta 63 Yıldız bulunuyormuş ve anlamı Peygamberimizin (SAV) ölüm yaşını simgeliyormuş. Ayrıca 40 gül ve bu güller peygamberlik yaşını belirtiyor. Sonra üstte 8 tane oluğe benzer estetik yarıklar var bunlarda Cennetin 8 kapısını belirtiyorlar ayrıca giriş kapısıda öyle yapılmış ki toz tutmuyormuş. Ben duydum ilginç geldi ve önce yaşayan insanların ruh dünyalarına hayran kaldım. Nerde şimdi o estetik. Maddiyata gömülüp gitmiş.
Birde yeni aklıma geldi ortadaki havuzda geceleri astronomi dersi verilirmiş :) Her odada iki öğrenci kalırmış ve onların kalma yerleri üst katta imiş. Çok merak ettinizse inceleyin derim ben :) Eğer bu yazımı okuyan kişilerde yorum ve bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

vay be bak bunu bilimyordum buradaki bilgileri hiç duymamıştım ama ii oldu öğrenmiş oldum.ellerine ve emeğine sağlık...

Yorum Gönder

PaidVerts
my space statistics