26 Eylül 2010 Pazar

KOZA KELEBEĞİ BİLMEZ – ROBİN SHARMA

Koza Kelebeği Bilmez – Robin Sharma



Son günlerde Kişisel gelişim konusunda okuduğum kitaplardan bir tanesi. Öyle beklediğim kadar faydalı olmadı bana yinede hayada dair alınacak notlar ve öğütler yok değil. Ferrarisini Satan Bilge isimli kitabın yazarından. Bu kitaptada kısaca değinilmiş ama ben okumadım henüz. Elime geçerse okumayı düşünüyorum. Netten araştırdığım kadarı ile iyi diyorlar kitaba ama bakalım...
Genel olarak islam dininde bulunan ancak müslümanların unutmuş olduğu ve şeklen yatığı bir takım davranışlardan bahsediyor. Bu öğütlerini Budist rahiplerinden öğrendiği erdemler olduğunu yani Himalayalarda yaşadığı iç aydınlanma sonucu edindiğininden bahsediyor kahramanımız. Kısaca hayata direnme akışına bırak diyor ve Hiçbir insan kendiliğinden kötülük yapmaz belirli bir geçmişi vardır diye ekliyor. Ayrıca insanın doğduktan sonra yaşadıkça çevresi tarafından ilk özgünlüğünden uzaklaştırıldığını ve sürüleştirildiğinide eklemeden geçmiyor. Yadan benim kitaptan aklımda kalanlar bunlar.
Birde alıntı :
"Hayatın iki yaka arasından akan bir nehir olduğunu fark eden bir bilge, bunu çok iyi ifade etmiş. Bir yakada mutlulukları buluruz, öbüründe hüzünleri görürüz. Biz nehirde ilerlerken, her iki yakaya da dokunmamak mümkün değildir. Esas maharet, bu yakalardan hiçbirine uzun süre yapışıp kalmamaktır."

0 yorum:

Yorum Gönder

PaidVerts
my space statistics